AIKUISTEN HARRASTE­RYHMÄT

Balanssi

Balanssi

Paikka: Moision liikuntahalli

Balanssi-tunti on rauhallinen ja monipuolinen kehonhuoltotunti. Balanssi kehittää ja vahvistaa keskivartalon tukea, tasapainoa, sekä liikkuvuutta.

Tunnin sisältö: kevyen lämmittelyn jälkeen tehdään mm. keskivartaloa tukevia/ vahvistavia liikkeitä ja erilaisia liikkuvuusliikkeitä lisäämään kehon toimintakykyä sekä hyvinvointia. Tunnin lopulla keskitytään kehonhuoltoon venyttelyn ja rentoutumisen avulla. Balanssi-tunnilla liikkeet suoritetaan rauhallisesti, hallitusti ja ajatuksella. Tunti sopii kaikille.

Ohjaajana: Jenni Aimolahti

Lihaskuntojumppa

Lihaskuntojumppa

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: HUOM: Harjoitukset alkavat syyskuussa 6.9. (elokuussa vielä puistojumpataan)!
Helppoa, monipuolista ja iloista jumppaa. Sisältää verryttelyosuuden, vartaloa muokkaavia ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä venyttelyosuuden. Jumppa soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille.

Tunti kestää 1 h 15 min, josta viimeiset 15 min on venyttelyä.

Ohjaaja:
Merja Matikainen
050 359 8550

HIIT

HIIT

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: HIIT-muokkaustunti koostuu alkuverryttelystä, jonka jälkeen tehdään erilaisia lihaskuntosarjoja tempoa ja toistomäärää vaihdellen. Huom: tämä tunti on korkean intensiteetin tunti!

Ohjaaja: Anni

Pilates

Pilates

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: PhysioPilates on pilatesharjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. PhysioPilates-tunnilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. Ohjaajana toimii aina PhysioPilates-koulutuksen suorittanut fysioterapeutti, joka takaa että liikkeet opitaan oikeaoppisesti ja turvallisesti. PhysioPilates sopii jokaiselle, aloittelevasta liikkujasta urheilijaan.

PhysioPilates pohjautuu Joseph Pilateksen (1880-1967) luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. PhysioPilateksen avulla voit harjoittaa itsellesi tasopainoisen lihaksiston ja notkean, elastisen vartalon.

Ohjaaja:
Outi Paldanius, Fysioterapeutti ja pilatesohjaaja

Kehonhuolto

Kehonhuolto

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: Kehon eri lihasten elvyttelyä, venyttelyä ja rentoutusta rauhallisen musiikin säestyksellä. Yhdistä  HIIT-tuntiin mukavaksi loppulämmittelyksi tai tule pelkkään venyttelyyn rentoutumaan.

Ohjaaja: Anni