AIKUISTEN HARRASTE­RYHMÄT

Teemajumppa

Teemajumppa

Paikka: Moision Liikuntahalli

Hauskaa menoa vaihtuvin teemoin musan tahtiin.

Tuntikuvaus: Tunti ylläpitää ja kehittää lihaskuntoa, liikkuvuutta sekä kestävyyttä. Teemoja mm. keppijumppa, step board, pumppi, rytminen aerobic ja peruslihaskuntoliikkeet oman kehon painoilla sekä lisäpainoilla. Lopuksi venyttelyä.

Ohjaaja: Jenni Aimolahti

Rope Skipping (lapsille/nuorille sekä aikuisille)

Rope Skipping (lapsille/nuorille sekä aikuisille)

Paikka: Lempoisten liikuntahalli

Hyppää mukaan Rope skippingin maailmaan!

Tuntikuvaus: Rope skipping on kaiken ikäisille sopiva laji, jossa suoritetaan erilaisia liikkeitä ja liikesarjoja narulla hyppien. Narulla voidaan tehdä paljon erilaisia liikkeitä: temppuja, nopeushyppelyitä ja yhteistyöhyppyjä. Lajin harjoittelu alkaa yleensä opettelemalla perushyppyjä, joiden avulla voi kehittää koordinaatiota ja kuntoa kohti vaativampia hyppyjä. Harrastuksessa voi käyttää myös omaa luovuutta ja keksiä uusia tapoja hyppiä myös itse.

Rope skippingin aloittamiseen tarvitaan vain lenkkarit ja tasainen alusta sisällä tai ulkona, ja naru.

Ohjaaja: Tiia Kivilä

Lihaskuntojumppa

Lihaskuntojumppa

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: HUOM: Harjoitukset alkavat syyskuussa 6.9. (elokuussa vielä puistojumpataan)!
Helppoa, monipuolista ja iloista jumppaa. Sisältää verryttelyosuuden, vartaloa muokkaavia ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä venyttelyosuuden. Jumppa soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille.

Tunti kestää 1 h 15 min, josta viimeiset 15 min on venyttelyä.

Ohjaaja:
Merja Matikainen
050 359 8550

HIIT

HIIT

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: HIIT-muokkaustunti koostuu alkuverryttelystä, jonka jälkeen tehdään erilaisia lihaskuntosarjoja tempoa ja toistomäärää vaihdellen. Huom: tämä tunti on korkean intensiteetin tunti!

Ohjaaja: Anni

Pilates

Pilates

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: PhysioPilates on pilatesharjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. PhysioPilates-tunnilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. Ohjaajana toimii aina PhysioPilates-koulutuksen suorittanut fysioterapeutti, joka takaa että liikkeet opitaan oikeaoppisesti ja turvallisesti. PhysioPilates sopii jokaiselle, aloittelevasta liikkujasta urheilijaan.

PhysioPilates pohjautuu Joseph Pilateksen (1880-1967) luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. PhysioPilateksen avulla voit harjoittaa itsellesi tasopainoisen lihaksiston ja notkean, elastisen vartalon.

Ohjaaja:
Outi Paldanius, Fysioterapeutti ja pilatesohjaaja

Kehonhuolto

Kehonhuolto

Paikka: Moision liikuntahalli

Tuntikuvaus: Kehon eri lihasten elvyttelyä, venyttelyä ja rentoutusta rauhallisen musiikin säestyksellä. Yhdistä  HIIT-tuntiin mukavaksi loppulämmittelyksi tai tule pelkkään venyttelyyn rentoutumaan.

Ohjaaja: Anni